7. august 2016

Planteskolebedene og granerne

Nu er nedtællingen til havefestivallen for alvor begyndt, og der arbejdes på, at haven kommer til at tage sig bedst muligt ud til næste weekend :-)
Det er lidt underligt, for det er første gang vi har meldt haven til, og vi har derfor ingen fornemmelse af om der kommer få eller mange besøgende.
 

Bag de stedsegrønne planter har vi planteskolebedene. Det er der, hvor jeg har planter stående på lager til eget forbrug.


Selv om det "kun" er plantelager, nyder jeg synet af dem, nu hvor græskanterne lige er blevet trukket op.
Hækken fik jeg klippet for et par dag siden, og den begynder også at tage form, men mangler stadig lidt i højden inden toppen også kan komme til at stå skarp optrukket.


Planterne står blandet mellem hinanden i planteskolebedene, og tager sig af naturlige årsager ret forskelligt ud fra år til år, alt efter hvad jeg lige har på lager.
Her et kommer et lille udvalg af det der står i blomst lige nu.
Den gule blomst her over har jeg ikke navnet på, men den bliver høj, og breder sig .


Bjørnetidsel.


Orange daglilje.


Høstfloks.


Pragtskær.


Drejeblomst.


Granerne var for få dage siden helt sat til i ukrudt, men nu kan vi da se de små træer igen :-)
I kanten ude ved kornmarken var der fyldt med gråbynke, det er nogle forfærdelige planter, for de smider millioner af frø . Dem har H.J. været i gang med at fjerne, og hold da helt op hvor det pynter :-)



12 kommentarer:

  1. Det ser godt ud, første billede er så fint med de fine stedsegrønne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er fine, og vokser godt :-)

      Slet
  2. Hvor ser det godt ud Vivi. Og sikke mange kræfter der er lagt i jeres 'park'. Hatten af - til jer begge :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne :-)
      Ja der er brugt mange timer i den have.

      Slet
  3. Hej Vivi her på vej ud igen i haven, det ser sgu flot ud, sikke langt I er kommet. Jeg er sikker på det bliver turen værd for de der kommer forbi. Smukt.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du/i har vel også travlt i jeres have ;-)
      Her bliver der brugt mange timer i haven i denne uge. Jeg håber da på, at besøgende vil få en god oplevelse.

      Slet
  4. Hej Vivi.Der ser bare supergodt ud i din have..........den kan du bestemt godt være stolt af.
    Flot billede det første du viser.Skønt og frodigt.
    God dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette :-) Jeg er meget glad for min have, og jeg synes, den bliver smukkere for hvert år der går, og den bliver jo også løbende udvidet.

      Slet
  5. Kære Vivi
    Det ser så godt ud og jeg håber at I får en skøn skøn dag med mange besøgende :-) Der er så spændende at se hvordan det tager form og I kommer ikke sovende til det.
    Nu vil jeg følge op på dine tidligere indlæg og ønsker jer en rigtig god havefestival!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth :-)Jeg håber sandelig også, at vi får bare lidt besøg til den havefestival.

      Slet
  6. Hvor ser det godt ud! Håber i får en fantastisk weekend, jeg er rimelig spændt nu - kan godt mærke weekenden rykker nærmere. Men jeg glæder mig til at afholde åben have arrangementet!

    Hilsen Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg håber også, du får en helt fantastisk weekend.
      Ja weekenden nærmer sig med hastige skridt. Jeg mangler stadig at få ordnet en del, men har lavet en arbejdsplan, så forventer at få styr på det hele før lørdag kl. 10 ;-)Jeg glæder mig, men er også noget spændt på, om der overhovedet dukker nogen op.

      Slet