14. januar 2016

Lidt har også ret.

Januar er ikke den måned, hvor der er størst aktivitet i haverne, og det er der bestemt heller ikke her.
Jeg kan dog ikke helt lade være med at smutte ud i haven, når jeg kommer hjem fra arbejde, de (få)dage, hvor vejret har været fint.
I dag var jeg hjemme lidt tidligere end normalt. Det var tørvejr og jorden frostfri, så jeg kom i gang med at vende jord i den kommende blomsterhave.
 

Sidste år fik jeg lavet et lille stykke af det lange smalle bed mod vest og plantet geranium i det, og nu er fortsættelsen så begyndt.


Det er ikke blevet til så meget endnu, men lidt har også ret.
Dagene er allerede tiltaget med godt ½ time, så der er mulighed for lige at smutte ud og tage et par spadestik efter endt arbejdsdag, inden mørket sænker sig, hvis frosten ikke for alvor sætter ind. Det med så ofte som muligt at grave lidt, giver samlet set hurtigt et pænt stort stykke arbejde ;-) 




Det er ikke kun at vende græsset ned i dobbelt dybde. Kampen med rødder, sten og enkelte murbrokker er stadig en del af gravearbejdet.

1 kommentar:

  1. Tusind tak til alle jer der har skrevet en kommentar under dette indlæg :-)
    Jeg har dog siddet og fjumset rundt med min blog, så jeg har desværre fået slettet dem alle.

    SvarSlet