19. august 2015

Udvidelse af skovstien


Vi befinder os midt i haven, hvor vi har åbningen ud mod marken.
I år har jeg pyntegræskar i åbningen, men det er her der på et tidspunkt skal laves et havebassin.
Vores skovsti er til venstre i billedet, men vender vi os om og ser til højre.............



...............ser det sådan ud. Det er her vi vil lave mere skovsti. Umiddelbart ser det måske lidt vildt ud, men i virkeligheden skal der ikke så meget til for at få lavet en sti igennem lige her :-)


Jeg gik i gang med ørnenæb og sav, og H.J. sørgede for, at grenene forsvandt gennem kompostkværnen efterhånden som jeg slæbte dem til. SKØNT!! 



I løbet af kort tid var der passage gennem læhegnet.

 
Her set fra havesiden.


Græs og selvsåede småtræer blev fjernet, hvor stien skulle være.
 



Pauser og en tår vand skal der være tid til. Vi har jo ferie ;-)


Igen, igen får vi glæde af vores hjemmelavede flis.





Et 10-15 cm tykt lag flis blev kørt på, og vupti, så har vi et lille stykke sti mere i haven :-)


Det er et fantastisk skønt kig vi har ud over mark og skov, når vi kommer gående på stien inde fra haven af :-)

18 kommentarer:

  1. Det eneste jeg sidder og tænker er 1 2 3 vupti, så er da da lige en sti:-))) det er flot og du er sej!
    Mine pyntegræskar vil slet ikke lykkedes, sidste år kom de dog op og gav et lille bitte udbytte, i år er der ikke en eneste plante, gad vide om duerne æder den slags frø..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det stykke sti der lige er blevet lavet lå lige til højrebenet, det var et meget let stykke at gå til :-) Næste gang stien skal udvides ind gennem læhegnet, liver det en lidt større kamp kan jeg se, men jeg må jo tage det som det kommer ;-)
      Mine pyntegræskar står et meget tørt sted i haven, og udbyttet kunne have været bedre, men der er pyntegræskar nok til eget forbrug, samt lidt at forære væk af. Havde håbet der blev lidt til salg (jeg synes det er så hyggeligt, når jeg kan have lidt ude ved vejen), men det giver de ikke nok til.

      Slet
  2. Rigtig fin skovsti, I lige fik tryllet frem :)

    SvarSlet
  3. Sikke et flot kig i har fået gennem den nye sti.
    Det ser godt ud.
    Takker for tilbuddet og jeg vil meget gerne komme forbi en dag.
    Har du flere ledige dage i denne uge hvor du har ferie?
    Jeg har en aftale fredag formiddag ellers har jeg ingen planer.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forventer at være hjemme det meste af dagen i dag (skal kun lige en tur ind på genbrugspladsen med haveaffald, samt ind og handle), så hvis du har tid må du gerne kigge ud, men skriv lige et ca. tidspunkt, så det ikke lige falder sammen med, at vi er kørt ind til byen.

      Slet
  4. Hej søde Vivi.
    Ser først dit svar nu.
    Det vil jeg glæde mig til.
    Er det ok at jeg først kommer ved 19.30 tiden. Jeg kan næsten ikke nå det nu inden spisetid, Men skriv hvis det ikke passer dig.
    klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt. Det vil jeg glæde mig til.
      'Vi ses

      Slet
    2. Det er mig der siger TAK. Det var en rigtig fin rundvisning samt godt med dejlig kage til. Jeg kørte lige forbi dig i dag, hvor vi hilste. Jeg var ude på rov efter rønnebær. Det var først da jeg var kørt forbi jeg ærgede mig over at jeg ikke lige stoppede op og hilste ordentligt på dig. Det beklager jeg. Jeg har nu kigget nærmere på mine to æbletræer og jeg tror ikke de står til at redde. De har begge store "sår" af at stå op ad støttepælen. De står slet ikke ordentligt fast. De ligger nærmere halvvejs ned og så er den ene af dem meget plettet i bladene. Men nu må vi se. Endnu engang tak fordi du lukkede mig ind i dit herlige have univers. Klem Lonni

      Slet
    3. Så godt du hilste :-)
      Jeg ringer til dig en dag jeg har god tid, så kan vi lige se på dine æbletræer. Jeg har bare haft så travlt med alt muligt her den seneste tid.

      Slet
  5. Hej Vivi. Det ser godt ud og sikke nogle skønne kig I får. Du må efterhånden være tip top trimmet, så meget gravearbejde du har udført. Godt gået og godt, at du husker at holde pauser og drikke vand her i varmen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi har mange fine kig ud af haven :-)
      Kræfterne fejler heldigvis ikke noget selvom jeg er 50+, men jeg er jo også i fysik aktivitet mange timer hver dag , først på jobbet og derefter herhjemme ;-) Jeg kan slet ikke undvære vand, når jeg arbejder. På jobbet har jeg også altid vand med mig.

      Slet
  6. Hej Vivi.Så blev der endnu et kik ud af haven.Du er bare så sej med alt det du får udført i jeres store have.
    Og dejligt at i har alt jeres flis til gangene.
    Og sikke da et vejr du har haft i din ferie.
    Rigtig god søndag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentaren :-)
      Ja det er altid dejligt, at have diverse materialer lige ved hånde, som i dette tilfælde flis :-)

      Slet