12. april 2015

Forandring


Det er sjovt som en have kan forandre sig.
Her er udsigten fra mit arbejdsværelse i dag med stor køkkenhave t.v. og frugthave t.h.


I juni 2013 var udsigten noget anderledes. En lille køkkenhave midt i billedet (det er i højre side af min daværende køkkenhave drivhuset står i dag), og t.h. det gamle busket, ahorntræet som står helt foran i buskettet stod hvor den brede sti nu deler køkken- og frugthaven.
 
Tænk at om et par måneder er alt igen grønt og frodigt som på det nederste billede, min have er bare blevet mere tæmmet og anvendelig end den var for 2 år siden :-)

15 kommentarer:

  1. Man skulle næsten ikke tro, det var samme have - I har bare haft travlt. Det bliver skønt, når det grønne får overtaget igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det ser ud til at drivhuset klarede første halvlej!

      Slet
    2. Nej det er noget helt andet nu. glæder mig til, at det hele springer ud :-)
      Drivhuset står endnu, så mon ikke den holder :-)

      Slet
  2. Det er noget af en forandring på to år og du/I har knoklet for det - det er så sejt, Vivi:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er faktisk ret vildt, og hvor er jeg glad for mine gamle billeder, de viser at der løbene sker noget, selvom jeg ikke synes, det rykker så meget, som jeg gerne vil.

      Slet
  3. Jeg elsker før og efter billeder :-) Og på de billeder du viser, så er det jo helt tydeligt, at der er sket en stor forskel. Godt arbejde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vældig glad for før og efter billeder, det er meget motiverende :-)

      Slet
  4. Det var noget af en forskel. Sikke en udsigt du har fra dit arbejdsværelse og sikke et arbejde I har haft.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en fin udsigt, men naturligvis skønnest om sommeren, hvor det hele er grønt.

      Slet
  5. Hvor ser det godt ud, godt gået, og er vild med den struktur der nu kan ses!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nu er det blevet synligt hvad der arbejdes hen imod :-)
      Jeg er også meget, meget glad for, at vi har fået plantet nogle træer i år, så der kan komme noget højde på haven igen :-) På et tidspunkt skal der også bygges en pergola over den brede sti, der deler køkkenhaven og frugthaven, men vi må tage en´ ting af gangen. Der er jo ikke ubegrænsede midler på mit havebudget.

      Slet
  6. Hej Vivi.Ja !!! det er utroligt hvad du har udrettet ui din have på bare to år.................det må
    da gøre dig lidt stolt.
    Og dejlig udsigt du nu har fra dit arbejdsværelse.
    God dag Jette..............der håber dit drivhus klarer blæsten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er i hvert tilfælde glad for, at vi efterhånden har en have igen, hvor vi kan gå en lille tur og se på alle planterne, men der er stadig lang vej, før der er anlagt have på hele grunden.
      Drivhuset står endnu uden skader, og der har virkelig været sus på de sidste par dage her ude på de åbne vider, så helt håbløst har vores byggeri åbenbart ikke været. Må dog tilstå jeg var noget betænkelig den første nat med stormvejr ;-)

      Slet
  7. Jeg er mest forbløffet over der allerede er gået to år...synes ikke det var så lang tid siden jeg begyndte at følge din blog...før I havde købt jeres nuværende bolig.

    Imponerende så meget I har nået...for i "have-år" er to år jo ikke nødvendigvis ret meget. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tiden flyver og vi flyver med. Vi flyttede her til 12. maj 2012, så det er næsten 3 år siden, dvs. det er 4. havesæson vi er startet på nu. Det første år var det begrænset, hvad vi fik lavet, vi skulle jo lige "lande" før vi rigtig gik i gang ;-)

      Slet