30. januar 2015

Skovhaven klædt i hvidt.


Fra stuen ovenpå har vi udsigt ned over skovhaven, som hen over natten har fået endnu et drys hvidt.
Jeg er vild med stien, som snor sig gennem det gamle læhegn. Stien har integreret læhegnet i haven, i stedet for at hegnet stå som en bombastisk mur i yderkanten af haven.


I går hvor dette og de nedenstående billeder er taget, havde vi ikke helt så meget sne.
De brune stammer fra de løvfældende træer og buske, det stedsegrønne bunddække af Vinca og Efeu, som har bredt sig pænt efter der kom lys ind i bunden, samt de rhododendron og andre stedsegrønne planter jeg har plantet, spiller fint sammen.


En snoet sti er altid spændende, da man ikke ved, hvad der dukker op efter det næste sving, og dermed skærper det nysgerrigheden.

 
Jeg glæder mig meget til at arbejde videre med skovhaven de kommende år.


12 kommentarer:

  1. Fint med lidt sne, det pynter på det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det ser meget fint ud med nyfalden sne, men jeg glæder mig nu til, at sneen forsvinder igen, og temperaturene står på plus, så jeg kan komme ud og rode lidt i jorden igen.

      Slet
  2. Hej Vivi.Jeg kan da godt forstå at du nyder synet oppe fra dit vindue ned over din skovhave med den fine snoede sti.
    Man ser den rigtig tydeligt lige nu med sneen på.
    Og det stedsegrønne er da heller ikke til at undvære derude.
    Dejligt når vi igen kan komme ud og virke i vores haver.
    Rigtig god weekend Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg går også og tripper efter havevejr ;-)

      Slet
  3. Hej Vivi. Stien tager sig pænt ud med sne på. Jeg kan godt forstå, at du er glad for synet. Man begynder efterhånden at se den røde tråd i hele opbygningen af din have og jeg kan godt huske dine tegninger - de har sikkert været et godt værktøj til selve opbygningen og til at skabe overblikket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min havetegning er i den grad med til at skabe overblik og holde fokus :-)
      Jeg forventer "den røde tråd" bliver meget mere synlig det kommende år, nu hvor den helt store oprydning er overstået.

      Slet
  4. Det er et skønt skovområde i har fået lavet og med årene vil det bare blive skønnere og skønnere! Ja, der er noget uforudsigeligt over en buet og snoet sti.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mon ikke skovhaven bliver skønnere efterhånden, som jeg får flere planter i omkring stien.

      Slet
  5. Hej Vivi Det ser skønt ud i din sneklædte skovhave, Kan godt forstå, at du glæder dig til at arbejde videre med den. Jeg synes, at skovhaver er noget af det mest fantastiske! Jeg skal selv igang med et lille et af slagsen. Der er jo ikke så meget grund til huset her i hovedstadsområdet. kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvom din have ikke hører til de største, kan du sagtens lave et lille skovområde :-)
      Det handler jo ikke nødvendigvis om mængden af træer og buske. God fornøjelse med dit projekt :-)

      Slet
  6. Sådan en sti vil også gøre at man kommer tættere på de fantastisk løbekrabbeedderkopper vi har i Danmark, som primært opholder sig på træstammer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja træer og buske er gode for mange dyr, både store og små.
      Det er en fin hjemmeside du har, selvom jeg ikke deler din interesse for bl.a. edderkopper.

      Slet