29. maj 2014

Plantemarked ved Sønderskov Slot i Brørup


Fridag, godt vejr og plantemarked - jeg elsker det :-)


I dag gik turen til P-pladsen ved Sønderskov Slot i Brørup. 
Der var et varieret udbud af planter til særdeles rimelige priser :-) Folk slæbte planter fra markedet i stor stil.............


..................det samme gjorde jeg ;-)


Her er dagens "fangst".


En stor flot iris.


2 Iris sibirica. Denne blå plus en i hvid.


En hvid Akeleje frøstjerne samt en lys lilla udgave.


En stor flot Viburnum plicatum kilimandjaro.


Elefantgræs/Miscanthus sinensis variegatus og 3 unavngivne Hosta.


På vejen hjem var vi en tur inde hos mine forældre, hvor jeg også fik et par planter. 
En hvid Jacobsstige og en lægekvæsurt.

Skønt med nye planter til haven :-)
Vel hjemme igen stod den selvfølgelig på havearbejde med bl.a. udvidelse af det hvide bed.



13 kommentarer:

  1. Fin fangst, og du behøver da i hvert fald ikke at skrue planterne ned for at få plads til dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, og der kommer til at gå lang tid, før jeg når til skrue stadiet ;-)

      Slet
  2. Du ligner en meget lykkelig havequinde, som endelig kan få lov at give den gas med nye planter. Skønne køb du har gjort. Jeg havde desværre glemt at det vat nu der plantemarked i Brørup, men så fik jeg lavet så meget mere i haven. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er SKØNT, at jeg efter et par års afholdenhed med planteindkøb endelig er nået så langt, at jeg igen kan shoppe løs igen :-)

      Slet
  3. Ja, jeg elsker også plantemarkeder, og du fik da gjort nogle fine køb!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er glad for det, jeg kom hjem med :-)

      Slet
  4. Dejlige køb du gjorde. Det er altid skønt med et godt plantemarked. Ses vi i Kolding på torsdag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Plantemarkeder er skønne, og på torsdag går det løs igen. Jeg holder fri hele dagen, så jeg også kan nå at komme til blogtræf, så vi ses :-)

      Slet
  5. flot indkøb - jeg ville også have været der, men måtte give efter over for resten af familien med en tur i Legoland i stedet for ;(

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er heldigvis også et flot haveanlæg med mange fine planter, du kunne se nærmere på i Legoland ;-)

      Slet
  6. Hej Vivi.Altid dejligt med plantermarkeder.............og dejlige køb du fik med hjem til matriklen.
    Håber vi ses i Kolding.God aften Jette








    SvarSlet