23. april 2014

Køkken- og snithaven


I går kom jeg så småt i gang med at ordne jorden og så lidt i køkken- og snithaven :-)
Jeg har stadig en masse frø liggende, og i dag "kom jeg til" at købe 8 poser mere. Nu er der jo lidt mere bar jord i køkkenhaven, efter der er blevet fræset, og det skal da udnyttes ;-)


Der blev sat alm. løg, salatløg og skalotteløg.


Blomster..........


...................og flere forskellige grønsager :-) 
Håber på tørvejr i morgen aften, så jeg kan få flere frø i jorden :-) 

16 kommentarer:

  1. Ser ud som om sommerens høst er ved at være sikret! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt er der kommet i jorden, men jeg har mange flere frø, der skal i jorden. Jeg er spændt på, om jeg kan være lide så heldig med køkken- og snithaven i år, som jeg var sidste sommer, hvor det meste var vellykket.

      Slet
  2. Kan forestille mig, hvor det må krible i fingrene, når du ser bar jord :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør det bestemt også, og jeg kom jo også til at købe lidt flere frø ;-)

      Slet
  3. Og i weekenden får vi varme og derefter regn, så snart vælter det hele op af jorden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det jeg sår må gerne vælte op af jorden, men det værste er, at der hvor vi har fået fræset, vælter det også op af jorden inden længe, så de områder vi mangler at få styr på, skal der være fokus på i den kommende weekend.

      Slet
  4. Hej Vivi.Dejligt endeligt at få lidt i køkkenhaven...........må vist også se at få alle vores løg i jorden.
    Her er jorden godt tør.............så håber på lidt regn.
    God dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi fik regn i går :-) Jeg håber på tørvejr i weekenden, da der arbejdes på at gøres klar til græs såning i frugthaven.

      Slet
  5. jeg forventer også at jeg skal have sået grønsager idag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Her klares det hele ikke lige på en´ gang, det er helt vildt, hvad jeg har fået slæbt til huse af frø, men nu må jeg også hellere stoppe med det for i år ;-)

      Slet
  6. Dejligt med en køkkenhave. Har selv sået gulerødder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så lækkert, når man kan hente grønsager direkte fra haven :-) Jeg fik bl.a. sommer gulerødderne sået i dag.

      Slet
  7. Mon du bar tørvejr her til aften? Her småregner det og er køligt nu.
    Det var dejligt for dig at du kom igang, efterhånden er jorden vel også så lun at det hele spirer forholdsvis hurtigt? Hyg dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har tørvejr her, men lidt små køligt, så den tykke trøje måtte på under jakken, men det kunne sagtens lade sig gøre at så lidt mere :-)
      Jeg er selvfølgelig spændt på, hvor hurtigt det kommer til at spirre, men noget af det, skal nok komme frem inden ret længe :-)

      Slet
  8. Det bliver smukt med de tre tibetanske kirsebærtræer - de er utrolig smukke. Jeg har selv en, men jeg synes ikke, den trives, hvilket ærgrer mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tibetanske kirsebær er meget flotte, og jeg håber jeg kan få mine til at gro.

      Slet