1. januar 2014

1. januar 2014

Et nyt kalenderår betyder også et nyt haveår. 
Den milde vinter vi har, får det til at krible i fingrene på mig, for at komme videre med vores have, og jeg glæder mig allerede til se, hvor langt vi når derude, og hvordan haven udvikler sig i løbet af det kommende år :-)


Efter vi havde pakket julen ned og ryddet op efter nytårsaften, gik vi en lille tur med Zita. 
Her er et kig ind i haven ude fra marken.




Det bliver spændende med skovbedet her til foråret. Bedet er udvidet, og der er betydelig flere planter, end der var sidste forår.


Jeg er meget glad for min lille skovhave :-)


Der er sket en del siden 30. okt. 2011, hvor det der i dag er skovhave, så sådan ud.




Vintergækker i blomst kan jeg ikke klare, men en masse små spirer titter frem af jorden :-)


Jeg glæder mig til, at få plantet bedet til venstre i billedet til med buske og stauder i gule og orange farver.


En stor del af stauderne kan jeg hente her i mine overfyldte planteskolebede. 


En udvidelse af skovbedet og stien bliver det forhåbentlig også til i det kommende år :-)


Det projekt der står øverst på prioriteringslisten lige nu, er fældning af disse træer og buske.


Magnoliaen står med sine store knopper, og skaber en forventningens glæde, til det blomsterflor der venter os til forår og sommer :-)

Jeg håber, vi alle må få et rigtig godt haveår :-)


15 kommentarer:

  1. Det begynder virkelig at tage form i din have, din ihærdighed lønner sig. Jeg kan godt frost du glæder dig til at komme igang igen og se flere resultater. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det begynder så småt at tage form, og jeg føler efterhånden, at jeg har bare lidt have :-)

      Slet
  2. Ihhh hvor sker der bare meget i din have - det er så spændende at følge med. Jeg er sikker på at du får et skønt haveår. Der må være meget som du virkelig glæder dig til at se i "fuld blomst"?
    Mange hilsner og rigtig godt nytår
    hilsen Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Ja der er meget at glæde sig til :-)

      Slet
  3. Ja det skrider rask fremad, jeg kan godt lide indkig i haven, det viser andre billeder og man ser noget helt andet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det giver noget andet, når der tages et billede udefra marken og ind.

      Slet
  4. Jeg blir så glad når jeg finner noe til inspirasjon. Nå har jeg tegnet om min kjøkkenhage basert på et av bildene over. Her jeg bor må jeg kanskje vente til slutten av april, men jeg gleder meg sånn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt, hvis du har fundet inspiration :-)

      Slet
  5. Det kribler også i mine fingre, selvom vi slet ikke har gang i et projekt af samme omfang som jeres.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det handler bestemt ikke om projekternes størrelse, når det handler om kriblen i havefingrene ;-)

      Slet
  6. Rigtig godt nytår til jer. Der er virkelig sket meget siden I flyttede ind og det er spændende at kikke ind i jeres have udefra. Det bliver spændende at se skovbedet til foråret:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Der er sket en del siden vi gik i gang her, men der mangles selvfølgelig rigtig, rigtig meget endnu.
      Jeg glæder mig til at se skovbedet til foråret, selvom ikke alle planterne her er på deres blivende plads. Alle mine rhododendroner er plantet her uden hensyn til farverne, det skal der ændres på efterhånden som skovbedet bliver forlænget.

      Slet
  7. Hej Vivi.Dejlige billeder fra din have.Og jeg synes at du er nået rigtigt langt i din store have.Men du har da også været rigtig flittig derude.Glæder mig til fortsat at følge din have.Godt nytår Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Der skal bruges mange timer i vores "have" for at få den omdannet til det jeg forstår ved en rigtig have.

      Slet
  8. slot pg 123 เกมของทางค่าย pg slot นี้เรียกว่าจัดหนักจัดเต็มกันทุกเกมที่ออกมาเลยเพราะเหตุว่ามีเกมให้เลือกเล่นมากมายมากยิ่งกว่า100รายการเกม ทำให้ผู้เล่นต่างชอบใจเกมของทาง pgslot

    SvarSlet