18. august 2013

Stolte kavalerer


De har været længe om at komme i blomst, men nu er de her, de stolte kavalerer.


Det er ikke så underligt, at de netop hedder stolte kavalerer. Navnet passer perfekt til de høje blomster, som danser så ranke og stolte hen over det fine løv. 


Blomsterne har en skøn farve.


Hver gang en blomst takker af, står der nye og vajer i vinden, og masser af nye knopper står på spring.






 Som snitblomster er de også skønne :-)






Jeg holder meget af de dejlige blomster, som nærmest svæver under himlen.

19 kommentarer:

  1. Piękne kosmosy zwłaszcza te białe.
    Pozdrawiam serdecznie.

    SvarSlet
  2. Hej Vivi.Skønne billeder at de stolte kavalerer.Så dem også på udstillingen idag på Garden Living Fair i Frederiksborg slot i dag.En dejlig blomst.Men jeg købte en smuk mørk hyld......du kan se den i mit nye indlæg derfra Godnat herfra Jette

    SvarSlet
  3. De er slet ikke til at undvære og er jo smukke både i løvet og blomsten. Fine billeder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil meget gerne have dem i haven :-)
      Det er godt med noget frodighed her sidst på sommeren.

      Slet
  4. Jeg har dem også i rosa og hvid og de er meget skønne. Der er masser af knopper endnu så dem har man glæde af længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er gode på denne årstid :-)

      Slet
  5. Gad vidst hvorfor de har fået det danske navn, for jeg synes, de meget feminine.

    SvarSlet
  6. Ja de er smukke, dem er jeg ikke kommet i gang med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke let at have det hele, men det er jo heller ikke etårige sommerblomster du gør mest i.
      Du har så mange andre skønne planter :-)

      Slet
  7. Hej Vivi
    Åhhh hvor er de skønne med deres fine blomster og løv. Dem savner jeg i haven i år ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville helt sikkert også savne dem, hvis jeg sprang over et år.

      Slet
  8. Hvor er de flotte. Tænker også de næsten er for feminine til at hedde noget med 'kavalerer'.
    Dejligt med kig til haven.
    Hils
    Knus herfra

    SvarSlet
  9. Så var jeg lige en tur tilbage i min mors have, hvor der altid har været et bed med stolte kavalerer. De er så flotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er skønne, selvom det er en gamle kendinge :-)

      Slet