15. juni 2013

Rosenakacie og geranium i krukker.


På terrassen har jeg min rosenakacie og en geranium i matchende farver, der står i blomst nu.


Akacien er praktisk at have i en krukke, da den på denne måde er let, at flytte til en beskyttet plads i vinterhalvåret.


Den gamle zinkgryde er flot som "krukke".


Rosenakacien har jeg efterhånden haft nogle år, den får de skønneste blomster, og er meget trofast med blomstringen.
Sidste år mistede den desværre en af sine tre grene, hvilket jeg kan "takke" Zita for...........



15 kommentarer:

  1. Det er en virkelig fin kombination :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  2. Smukt smukt makkerpar ;o)

    SvarSlet
  3. Hej Vivi.Det ser bare godt ud med storkenæb i krukke.......det vil jeg da lige kopiere.Godnat Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du ud og plante lidt om :-)

      Slet
  4. Smukt lille træ, meeeen der skal vel også være lidt underholdning til den smukke Zita :)

    Ha' en dejlig søndag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig skal der være underholdning til Zita, men det behøves ikke lige være mine planter........

      Slet
  5. Jeg har aldrig tænkt på at sætte storkenæb i krukke, men det er da oplagt. Flot kombi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Mange stauder tager sig faktisk godt ud i krukker. For mange år siden havde jeg Sankt Hansurt i krukker, det gik også vældig fint. De ville i øvrigt passe fint ind i det her selskab.

      Slet
  6. Av av av.......nu fik jeg lige en ny plante på ønskelisten. Rosenakacie.....suk hvor er den smuk altså og storkenæb gør den bestemt smukt selskab :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt med nye planteønsker ;-)
      Min Rosenakacie er købt hos Anne Marie, Lønbæk planteskole.

      Slet
  7. Jeg har aldrig set en rosenakacie før, troede egentligt at det var blåregn eller guldregn i en rød udgave. Men fin er den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt når man kan lære noget nyt :-)

      Slet
  8. Det ser fint ud med de to sammen. Rosenakacien er et yndigt lille træ, som jeg også lige fik på listen over ønskeplanter - jeg er vild med det graciøse løv:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er også særdeles yndig med sit lette løv og skønne blomster.

      Slet