25. juni 2013

Lyserøde pelargonier i whiskytønderne.


Jeg har været noget sent ude med at få skiftet blomster i whiskytønderne.
I foråret har jeg haft stedmoderplanter i blå nuancer stående. De har været så fine, at jeg ikke nænnede at tage dem op, men pludselig bliver de langbenede og kedelige - jeg ved det jo godt.........


Når jeg er sent ude, ender det som regel med hovsa løsninger, og sådan blev det også i år.
Hvad kan jeg få fat i til fornuftige penge - i år blev det lyserøde pelargonier.


Jeg har brugt 7 planter i hver tønde.
Pris 5 kr. pr. plante.
Helt fine var planterne ikke, men efter en afpudsning af gule blade og visne blomster ser det meget fornuftig ud :-)
Jeg håber på, at finde nogle småblomstrende- eller småbladede planter der kan plantes i bunden.

Lidt gødning og vand, så ses det ikke om 14 dage, at det er planter til nærmest foræringspris, der er brugt.






Stedmoderplanterne er blevet nippet helt ned og plantet over i bedet ved indkørslen. Jeg vil se, om det kan give dem et nyt liv resten af sommeren - det må komme an på en prøve ;-)

15 kommentarer:

  1. Nogle gange kan man være heldig, at finde planter man på det nærmeste får smidt i nakken. Med lidt kærlighed og gødning plejer de jo at blive flotte :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror planterne, næsten lige var sat frem, da jeg kom, for containerhylderne var næsten fyldte, så der var god mulighed for at finde fornuftige planter, selvom ingen selvfølgelig så superspændende ud ;-) Planterne skal nok blive flotte, for allerede nu, ser det meget fornuftigt ud :-)

      Slet
  2. Hold da op for et godt tilbud på pelargonier! Så fås de nok heller ikke billigere. Netop pelargonier er jo så taknemmelige og kræver ikke den store pleje, og så ser det da pænt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Super billigt, men hvad skal butikken gøre, sælge ud til foræringspris eller smide planterne ud. Ingen vil købe planter der ikke står og strutter af friskhed og er fint afpudsede til normal pris. Det er jo alt for dyrt, hvis personalet skal stå og nippe planter, så hellere sætte prisen ned. Planterne fejler ikke noget, og har fine skud i bunden :-)

      Slet
  3. Hej Vivi
    Det ser rigtigt fint ud med pelargonier i tønderne, jeg har også lige købt erstatnings planter for mine hornvioler og stedmoder. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må lave et indlæg om, hvilke sommerblomster du har plantet i dine krukker :-)

      Slet
  4. Hej Vivi.Det var da et superkøb.Og de ser da fine ud.Både mine hornvioler og stedmoder skal også skiftes ud og klippes ned.Men nu må jeg lige se hvad jeg kan finde til at erstatte dem.Godnat herfra Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Rart at læse, at jeg ikke er den eneste der er lidt sent ude med at få skiftet om til sommerplanter. Spændende hvad du finder på :-)

      Slet
  5. Det kan man bestemt kalde foræringspris, men som du skriver, kan de jo lige så godt sælge dem til næsten ingen penge frem for at smide dem ud. Det gør jo nok også, at kunder kigger oftere forbi for at se, om der skulle være et godt tilbud.
    Det ser rigtig godt ud allerede nu, så kan forestille mig hvordan det bliver, når det er groet til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pelargonierne har det helt fint efter afpudsningen, så det skal nok blive fint, når de lukker til :-)
      De er købt i vores lokale ABC dagligvarebutik. De har næsten altid en masse fine blomster. Det sker så ind imellem, at der er nogen til meget lav pris.

      Slet
  6. Det ser altså vildt flot ud med pelargonier i store tønder. Jeg laver selv planterne, men har aldrig fået mine placeret så fornemt. Hvor køber man whiskytønder?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for whiskytønderne, synes de er flotte næsten uanset hvad jeg planter i dem.
      Jeg mener, jeg har købt tønderne i Jem og fix, det er flere år siden. Jeg ser dem af og til i forskellige byggemarkeder. Plantorama havde dem også engang. Hvis du vil ha´ fat i nogen, vil jeg forslå sig at holde øje med tilbudsaviserne, for der er stor forskel på prisen. Mine de første blev købt til 198,- Kan ikke huske om det var samme pris for de sidste, eller om jeg rystede op med 248,-. Normalpris har jeg flere gange set til 398,- så der er meget sparret ved at holde øjnene åbne :-)

      Slet
  7. Det ser rigtig fint og sommerligt ud med de lyserøde pelargonier. Hvis der overhovedet skal noget imellem, kunne de der sølvsnerlehængeplanter måske være noget. Rema har lige haft dem, og navnet kan jeg selvfølgelig ikke huske. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske skulle jeg smutte en tur i Rema, og se om de har noget spændende :-)

      Slet
  8. De er da skønne de pelargonier! Og passer godt til tønderne!

    SvarSlet