20. oktober 2012

De solfyldte timer skal nydes.

 Efteråret er over os.
Regn og blæst er ofte en del af vejrbilledet på denne årstid. I år er bestemt ingen undtagelse. Jeg føler nærmest, det våde vejr fylder mere end sædvanligt, måske fordi sommeren har været mere våd og kold end normalt. Det er derfor vigtigt at suge hver eneste solfyldte time til sig og nyde dem, når de er her :-)

I dag har vi fugtigt men heldigvis mildt vejr. I søndags havde vi fra morgenstunden det skønneste vejr med sol.
Billederne blev ikke vist søndag, min computer har været på værksted, harddisken var stået af.
Virkelig ØV!!
Spørg lige om fjolset her havde gemt ALLE de vigtige ting et andet sted - NEJ DET HAVDE HUN IKKE !!!
Min slægtsforskning (flere års arbejde) og en påbegyndt slægtsbog (omkring 50 sider ind til videre) er til alt held gemt.
H.J. har heldigvis gemt de fleste af vores billeder :-) 
Budgetskema m.m. skal laves på ny. 
Hvad kan man så lære af det.............HUSK at gemme ALLE de vigtigste ting, det er virkelig surt, når mange timers arbejde bare forsvinder ud i den blå luft.


 Det er ret fantastisk at stå op til denne udsigt i weekenderne, til hverdag er det jo mørkt, når jeg kører på arbejde.


Her kan jeg stå længe og bare nyde, at der er "så højt til loftet".




Det er smukt, når solens stråler fanger de gyldne blade og græsstrå :-)


Rødtjørnen er meget dekorativ, når den står med bær og kvistene er fyldt med lav. 


Efterårsstemning under det store ahorntræ.


Magnolien er skøn, og kan kun blive endnu flottere, når cypressen bliver fjernet, så den får mere lys og luft.


Geraniumens blade har fantastiske efterårsfarver :-)


Håber på, at de fleste af mine planter i indslaget har fået faste pladser om et år.




Alt er ikke gyldne farver, denne asters står stadig med sine dejlige lilla farver, og giver haven et ekstra pift.

10 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, Vivi, men hvor er det ærgerligt med din computer og det, du har mistet. Men heldigt at slægtsbogen og de fleste af jeres billeder var gemt i kopi! Det må være en reminder til os alle om at huske at lave back up.

    SvarSlet
    Svar
    1. En reminder !!
      Det er lige netop derfor, jeg vælger at skrive om nedbrudet her. Håber det kan forhindre andre i at være lige så letsindige med løbende back up, som jeg har været.

      Slet
  2. Ja man må sige i har fået jer et paradis som er værd at stå op og nyde uanset årstid.

    Der er da slet ingen tvivl om at du nok skal få lavet bede og plantet her i løbet af vinterne Vivi.

    Bliver spændende hvad du finde på :)

    Oktober havehilsner Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er meget glade for det sted vi har valgt at slå os ned :-)
      Jeg er også selv spændt på, hvordan og i hvilket tempo haven kommer til at udvikle sig.

      Slet
  3. Tak for advarslen - det er bare virkeligt svært at ændre på ens dårlige vaner. Skøn natur, der omgiver jeres grønne univers.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi bor et meget naturskønt sted tæt på å, hede og skov :-)
      Håber på, at jeg også selv bliver bedre til at få lavet back up. Glemmer jo helt, at det kan gå galt, når det har kørt godt gennem mange år.

      Slet
  4. Jeg synes da nok, det var længe siden, vi havde hørt noget til dig. Ja det er surt, når noget bliver væk sammen med en harddisk, øv for det.
    Jeg kan godt forstå, du nyder, at der er højt til himlen nu, det er noget helt andet end at bo i en by og i et parcelhuskvarter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bestemt noget anderledes at bo her ude på landet, end det er at bo i byen. Jeg nyder virkelig udsigten her :-) I byen var udsigten naboernes huse, biler og campingvogne - ikke altsammen lige skønt ;-)



      Slet
  5. Dejlige billeder Vivi - og hvor skønt med højt til loftet.....især da hvis man skulle fristes til at skrige nogle eder ud når computeren svigter - øv altså!!!!

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)

      Hvis det kunne hjælpe, havde jeg skreget og råbt temmelig højt........, men da det ikke gør det, kan jeg lige så godt holde mund ;-) Det havde været meget bedre, hvis jeg kunne give en anden skylden, men jeg har kun mig selv at takke for det her.....
      Håber jeg har lært noget, så jeg aldrig kommer til at stå i samme situation igen.

      Slet