12. januar 2012

Fasaner i haven


Det er hyggeligt med fugle i haven. Ude i vores nye have er der en del fugle, men der er også fasaner, noget vi ikke er vant til herinde i en parcelhushave.
Vi har ofte set dem, men ikke haft held med at tage et godt billede. De er lynhurtigt væk, hvis de opdager os.

I dag har H.J. været ude i huset hele dagen, og endelig lykkedes det for ham, at få et billede af fasanerne, da de var ovre for at spise hvede :-)

I weekenden var der to fasankokke der kæmpede midt på plænen, det var sjovt at iagttage, hvordan de dansede rundt, sprang langt op i luften og mod hinanden, en kamp der stod på i længere tid. Den dag havde vi selvfølgelig ikke kamera med ;-)

10 kommentarer:

  1. Landlivets glæder :o) vi har dagligt fasaner i haven. De er ikke særligt skræmte og forsvinder dermed ikke så hurtigt. Når de har kyllinger bevæger de sig derind, hvor hundene kan komme. Det kan godt give lidt ballade. Heldigvis slipper kyllingerne næsten altid væk. De kommer kun derind når de er ved at kunne flyve.

    SvarSlet
  2. Ja takich wspaniałych gości ni miałam jeszcze w ogrodzie. Pozdrawiam.
    Jeg er sådan vidunderlige gæster end jeg har i haven. Med venlig.

    SvarSlet
  3. Heldige du! Her har jeg kun 1 gang i løpet av 23 år hatt besøk av fasaner.

    SvarSlet
  4. Spennende å ha besøk av fasaner i sin egen hage! Jeg skulle gjerne hatt noen selv, men vi har en del rev i området, så det ville nok ikke gått så bra. Så jeg får heller nøye meg med å se bilder av dem på andres blogger, som din!
    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlet
  5. Fasaner i haven er skønt! Du vil opdage, at du stort set kan sætte uret efter dem til sommer. Vores går "i seng" præcis kl.20.00 :-). D.v.s de flakser op i et træ :-). Rigtig hyggelig fugl.

    Ha´en god dag
    Birgitte

    SvarSlet
  6. Vi har også fasaner i skoven lige ved siden af. Det er ikke så tit vi ser dem, men vi hører dem :o)

    SvarSlet
  7. Hold da op hvor er jeg misundelig. Dem får jeg nok aldrig at se i min have her nær storkøbenhavn. Dejligt syn

    SvarSlet
  8. Det er herligt at få besøg af de dejlige fulgle - de er så flotte.
    Vi får ind imellem også besøg, men det er endnu ikke lykkedes mig at fange dem med kameraet..

    SvarSlet
  9. Vi har en kæmpe grund på 7000 kvm og vi ser jævnligt fasaner, hjorte og ikke mindst naboens ænder og høns :) Det er nu så hyggeligt når derer besøg i løbet af dagen. Specielt naboens ænder kunne man faktisk sætte uret efter - de kom hver dag her i efteråret og hentede nedfaldsæbler. Kl. 10 hver formiddag lige udenfor mit kontor :)

    SvarSlet
  10. Vi har en fasan, som mener at han skal bo på vores dørmåtte, hvilket er irriterende og noget svineri! Hvordan kan vi få den til at gå bare 3 meter væk?

    SvarSlet