31. januar 2012

Belægningsklinker.

De sidste par dage har vi arbejdet på en opgave med belægningsklinker. Denne gang i 2 mands grupper.

Belægningsklinker er meget uens i størrelsen, derfor skal man være opmærksom på, at der afsættes plads til ca. ½ cm fuge mellem alle klinker, ellers vil man hurtigt komme i problemer.


Vi har lagt en belægning på 4x4 m. Gennem arbejdet skal der gå en kvart cirkelbue, hvor stenene skal ligge anderledes. 


Vi er i gang med afmærkning af de klinker der skal skæres til. 



Her er klinkerne i belægningen skåret til, og der er lagt klinker ned som vender på en anden led, så de stikker op over den øvrige belægning. 


De klinker der skulle skæres til, gav vi numre, for ellers ville det efterfølgende være noget af et puslespil, at finde deres plads igen  ;-)


Arbejdet er udført. Derefter er det altid spændende med tilbagemeldingen fra underviseren.
 En lille afvigelse på 2 mm i højden på den forrest kant (det er i småtingsafdelingen) og en enkelt tilskæring i kvartcirklen, som ikke sad lige i øjet. Ellers var der kun ros, så vi kunne kun være tilfredse :-)


Næste opgave er at lave en 6 kant i belægningen, hvor der bliver en masse skærearbejde, med det mønster der skal laves heri. Præcision er vist nøgleordet i den opgave ;-)

10 kommentarer:

  1. Jeg bøjer mig i støvet og er fuld af respekt......flot håndværk :0)

    Dorthe

    SvarSlet
  2. Hvor bliver du altså dygtig :) Dejligt at følge din uddannelse også...

    SvarSlet
  3. Jeg har heldigvis ikke forstand på det, så der er kun roser fra mig. Det ser fantastisk ud.

    SvarSlet
  4. Wow - hvor ser det fantastisk godt ud. Jeg syntes at haveklinker er meget smukke.

    SvarSlet
  5. Sådanne klinker måtte da godt ligge i mit drivhus. Flot.

    SvarSlet
  6. Det ser lækkert ud.
    Tak fordi du viser os så mange flotte belægninger. Det giver stof til nye drømme.

    Også tak for din søde hilsen

    kram
    Eva

    SvarSlet
  7. Flot arbejde. Stor respekt fra mig, der har lagt et klinkegulv i "Drive-huset". Slet ikke at sammenligne, da jeg og min mand er rene amatører. Du må ha en smerte lige over lænden, den husker jeg tydeligt, da det mest var mig der bar til. Håber dog, at I har de rigtige hjælpemidler til opgaven, så I ikke skal ødelægge jeres rygge.
    Smukt, i sandhed smukt!
    God arbejdslyst.
    Skipper

    SvarSlet
  8. Hej vivi
    Hvor er det bare et flot arbejde. Imponerende at du kan.
    Hvad bruger du til at skære fliserne med, en vinkelsliber, en flisehugger eller har man en fliseskære beregnet til formålet?
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  9. Det ser skisme godt ud :o)
    Det var da nok en idé der ku bruges - det med halvcirklen :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  10. Kirsten Mirian vi har brugt en vådskærer til at skære klinkerne med.

    Skipper heldigvis ingen øm ryg til mig. Jeg har heldigvis stadig en god fysik og er i træning med fysisk arbejde :-)
    Arbejdet med sten er hårdt fysisk arbejde, og giver let ømme muskler hvis man ikke er i træning, så kan godt forstå din ryg var øm, for jeg regner ikke med det er arbejde, du normalt udfører.

    Eva det med stof til nye drømme, var lige netop hvad jeg håbede læserne kunne få med de her indlæg om belægninger :-)

    SvarSlet