7. maj 2011

Plantemarked på Agersbøl Gods


I dag har vi været en tur på Agersbøl Gods til plantemarked.



Det er altid hyggeligt at være til plantemarkeder, og jeg får som regel også slæbt lidt planter med hjem. I dag blev det dog ikke til så meget, kun 4 stk :-)


Træhortensia og trillium.



En trillium mere.



Til sidst denne fine lille bispehue med lilla blomster.

Jeg fik hilst på et par andre havebloggere. Det var meget hyggeligt :-)


Line fra Dalgaarden og Susanne som skriver Akelejer og andet . Line har jeg hilst på ved en tidligere lejlighed, men det var første gang jeg hilste på Susanne.



9 kommentarer:

  1. Hold da op, du mestrer begrænsningens kunst! Vi havde bilen fuld, da vi kørte hjem - købte bl.a. Agapanthus (som du så), 2 kork-elm (de var 1 meter høje og kostede 30 kr. stykket!!!), blå anemoner, sjove bregner, martagon-liljer osv. osv. Når tingene er så billige, tænker man "Det kan ikke gå helt galt" - og det tænker man mange gange og pludselig er bilen fuld ;-)
    Men det var en dejlig dag med godt vejr - nu mangler jeg bare at finde plads til alle mine "skatte"...
    Hej fra Line

    SvarSlet
  2. Fantastisk dag til plantemarked og flot du kunne begrænse dig :o)
    Ærgeligt at jeg ikke lige var opmærksom på det marked. c".)

    SvarSlet
  3. Hej Line.

    Smil - ja i dag, men der kommer jo flere plantemarkeder i den kommende tid, er i tvivl om, om jeg kan holde linien ;-)

    Den var rigtig stor og flot den agapantus du købte :-)

    Jeg har gennem flere år slæbt planter hjem i store mængder, men min have er desværre ikke kæmpestor, så jeg skal til at lære begrænsningens kunst, eller sagt på en anden måde have en ide om, hvilken type af planter jeg kan tillade mig at gå efter udfra pladshensyn.
    Det er jo frygtelig let, at komme til at forkøbe sig, for alt er jo meget billigere på markeder end i planteskolerne.

    Du er heldig, at du er i besiddelse af betydeligt mere jord end mig, så du skal nok finde pladser til dine dejlige planter :-)
    Jeg gad nok vide, hvor mange af de planter du kom hjem med, der stod på din laaange liste ;-)

    Hilsen Vivik

    SvarSlet
  4. Ale piękny Trillium i Epimedium :)

    SvarSlet
  5. Fru Friis, der er plantemarked i Billund her på lørdag (14. maj) fra 9.30-12.00, hvis det er noget :-)

    http://billund.mono.net/9205/Plantemarked

    Jeg overvejer at tage mine overskudsplanter med derned, ikke fordi der er så mange forskellige slags, men kunne jeg få afsat nogen, fylder de da ikke i min have længere.

    SvarSlet
  6. Det er godt gået, at kun komme hjem med fire planter. De ser flotte og kraftige ud alle sammen.

    Jeg selv kommer nok kun på garden living fair til august, men det er jo også en familie tradition, da vi har venner der udstiller der hvert år.

    SvarSlet
  7. Det er godt gået med de fine planter du kom hjem med. Jeg synes efterhånden at du virker noget lokalt for mig bl.a. med ABC. Gad nok vide om vi har mødt hinanden der?

    SvarSlet
  8. Hov for søren da :O)
    Jeg havde ikke set at jeg var blevet fotograferet.
    Hvor er jeg misundelig på den Bispehue med blå blomster!!

    SvarSlet
  9. Jeg kunne heller ikke stå for den bispehue/ Epimedium lilafee suk.
    Blomsterne ligner næsten mini akelejer.

    SvarSlet