20. maj 2011

Gittes have III

De af jer, der har fulgt med her på bloggen er sikkert bekendt med, at vi i efteråret var oppe hos min søster og hjælpe hende med at lave have.

Jeg havde håbet på at få nogle gode billeder fra haven i dag, men desværre var lysforholdene ikke optimale lige før middag, hvor vi var der, men i får alligevel et par billeder.


Der er plantet rhododendroner, der har forskellig blomstringstidspunkter langs huset og nede bag siddepladsen. Flere af dem stod i blomst i dag.
Jeg står på terrassen som ligger i skygge til engang hen på eftermiddagen, derfor er det fint med den runde siddeplads ude i haven, hvor solen sender sine stråler ned lidt tidligere på dagen :-)
I bedet t.h. skal der være roser og lavendler.

Gittes datter skulle konfirmeres i dag, og vi var forbi hendes have lige inden festen, for at aflevere lidt planter.  Hun skulle have nogle geranium og hasselurt, jeg havde pottet op til hende, og selvfølgelig fik hun også lige en klokkeranke.

T.v. i bedet ved huset er der blevet plantet 3 hortensia, som blomstrer når rhododendronerne er færdige med deres blomstring.
I midterbedet er der plantet en opstammet dværgsyren og et par hibiskus. Vinteren har desværre været hård ved de fleste af de lyng og heber, der også var plantet i bedet. Det er i dette bed, de hasselurt jeg havde med skal plantes.


Rhododendronerne der blev plantet i efteråret er godt i gang med blomstringen, så allerede her det første år er der kommet farver i haven.

I den anden ende af haven, er der plantet geranium under æbletræet, ikke alle planterne kom op, så derfor havde jeg nogle ekstra planter med, som Gitte kan fylde i hullerne. Jeg tror det hjørne bliver meget flot, når planterne kommer til at dække hele bedet og står med lyserøde blomster.

3 kommentarer:

  1. Din søster er heldig, at hun har dig :-) Jeg tror, at det bliver rigtig godt det hele.

    SvarSlet
  2. Det bliver rigtig flot, når det vokser til.
    Og så spørger rhododendron nørden, hvad hedder den fine blomstrende gyldne sag? Ved I det?

    SvarSlet
  3. Lisbeth jeg havde heldigvis tegning og planteliste liggende på pc´en ;-)

    Det er en R.´Norfolk Candy´

    SvarSlet