11. januar 2011

Plantemarkeder


Delphinium/ridderspore
Der havde været en del at se til, med omlægningen af haven de sidste par år. Efterhånden var det begyndt at ligne en "rigtig" have. Det var ikke længere kun det grove, der var fokus på. Jeg ville have planter i haven, mange planter :-)

Trillium/treblad var nogle af de første planter jeg fik købt på et plantemarked. Syntes de er så skønne.


Plantemarkeder er gode steder at komme, når der skal findes nye planter. Der er et stort udvalg og priserne er som oftest bedre for køberne, end de er på almindelige planteskoler. Har dog stor forståelse for, at planteskolerne skal tjene på deres varer, og køber selvfølgelig også der.

Jeg må nok erkende, at jeg er blevet lidt afhængig af plantemarkeder, og kommer ofte slæbende hjem med en masse fine planter, som jeg bare må eje ;-)


Adiantum/venushår. Jeg har en stor svaghed for bregner, der findes så mange forskellige, de har så smukke blade.


6 kommentarer:

  1. Piękne Trillium i Adiantum, też rosną w moim ogrodzie, pozdrawiam.

    SvarSlet
  2. Ja, det er skønne planter. Har også købt en trillium med fyldt blomst, er spændt på om den overlever vinteren.

    Hilsen Vivik

    SvarSlet
  3. Plantemarkeder er bare det bedste! Du har sikkert allerede besøgt Plantemarkedet i Geografisk Have i Kolding, Grundlovsdag - ellers må du love mig at gøre det i år :o)

    SvarSlet
  4. Jeg er desværre aldrig nået ned til plantemarkedet grundlovsdag i Kolding, håber der bliver tid i år.
    Jeg var der til høstmarkedet i efteråret, og fik også der slæbt et par planter med hjem.
    Måske en ide at låne en trækvogn, der kan jo let blive frygtelig langt til det sted, man får smidt sin bil, når der er så mange mennesker ;-)

    Hilsen Vivik

    SvarSlet
  5. smil...dejligt med nye planter! Vi bor på landet i ejendom, og har indtil nu prioriteret at få husets indre under kontrol (læs: sor ombygning osv) så det er først nu vi rigtig er igang udenfor!! Og jeg GLÆÆÆÆDER mig til sommer! Glæder mig til at bygge pergola, og plante klatreroser.
    Lige pt er det eneste "havenulren" jeg har gang i, mine små chilifrø som jeg har sat til at spire i et minidrivhus indendørs! Vil du vinde frø, ?? så kik forbi min blog, og vær med i min giveaway!

    SvarSlet
  6. Kan godt forstå du glæder dig til sommer, og dine projekter udenfor :-)

    SvarSlet